Naar het inspiratie overzicht

Deel dit bericht  
21-02-2017 / Blog
Arjen van Berkum ///

Dinosaurus of kameleon? Zeg het maar.


Laten we maar meteen met de deur in huis vallen: veel organisaties accepteren de status quo als het gaat om hun business modellen. Hun redenatie: ‘het werkt, dus waarom zouden we veranderen?’. Het antwoord is simpel; als je jezelf niet ‘disrupt’, ontwricht, doet een concurrent of een startup dit binnenkort. De impact van deze wel-of-niet-keuze is het verschil tussen een kameleon en een dinosaurus.

 

The future is now!
Daarom blijft het noodzakelijk om uw eigen status quo als organisatie te prikkelen. Laat u niet verrassen, verras uzelf. Hoe? Start met Business Intelligence en haal eruit wat erin zit. Zo gaat u (nóg) slimmer te werk. Vanuit onze Dare To Disrupt community nemen we u mee in de wereld van Digitale Transformatie en de thema’s die er ‘hot’ zijn. Ontdek wat u kunt doen om uw nieuwe koers te bepalen. Blogs, vlogs en video’s te over om inspiratie op te doen en anders naar de toekomst te kijken. Wij zijn er klaar voor, u ook? 
 

5 stappen om geen dino te worden

 

1. Boost your Business Intelligence.
Het verzamelen van gegevens en het omzetten in visuele analyses is geen rocket science meer. Tegenwoordig zijn rapportages ongekend verfijnd. De tools zijn op grote schaal beschikbaar en bieden enorme kansen: ze vormen de input voor gedegen besluitvorming. Informatie creëert kennis om te anticiperen op geïdentificeerde mogelijkheden en om daarop actie te ondernemen. De digitale economie roept om een mentaliteit die ‘disrupt’. Hoe gaat uw organisatie bijvoorbeeld om met de mogelijkheden van Augmented Reality en Robotica? Dit zijn onvermijdelijke ontwikkelingen als gevolg van de koers die de technologie heeft ingezet.

 

2. Denk als een startup
Zorg ervoor dat uw organisatie is voorbereid op nieuwe ontwikkelingen, ook al lijken ze nu nog ver van uw bed. Creëer wendbaarheid zodat u een goed fundament legt voor toekomstige veranderingen. Want deze Digitale Transformatie is nog lang niet op haar eind. Denk als een startup. Maar pas op: het lijkt erop dat juist de eigenwijze mentaliteit van een startup de drijvende kracht is van innovatie. Dat is het niet. Wat dan wel? Het is de manier waarop startups problemen tackelen en talent weten te mobiliseren. Dat is wat een startup uiteindelijk zo uniek en wendbaar maakt.

 

3. Kill your darlings
Denk groot, begin klein en handel snel. Maak ruimte en tijd voor nieuwe ideeën. Zorg ervoor dat een goed idee versneld wordt opgepakt. En breek het ook net zo snel weer af wanneer het idee niet commercieel haalbaar blijkt.

 

4. Disruptie is een mindset
Vooral grote organisaties hebben hun eigen, soms eeuwenoude, DNA. Niet het makkelijkste startpunt om veranderingen in gang te zetten…. Maar we hebben goed nieuws: DNA kun je muteren. Verbreed uw horizon, want het benutten van kansen in de digitale economie is een heel andere kunst dan u gewend bent. Word Picasso!

 

5. En nú: de plannen van de plank
Ideeën te over. Maar implementeren? Daar kunnen de meeste ondernemers wel extra hulp bij gebruiken. Conclusion biedt u kennis, ervaring en hands-on ondersteuning. U maakt gebruik van ons business ecosysteem. Dat werkt wel zo efficiënt. Want u ´gebruikt´ alleen die delen die u nodig hebt. De vraag is niet: kunt u aanhaken, maar wel… wanneer. Dus wat let u? Maak een afspraak en dan praten we verder.

 

Liever een kameleon dan een dinosaurus? 
Maak dan een afspraak! 






Naar het inspiratie overzicht